فناوری Deep learning هایک ویژن چه قابلیت هایی را ارائه می کند ؟

Deep learning هایک ویژن چیست ؟

DEEP LEARNINGنوعی یادگیری ماشینی است که کامپیوتر را برای کارهای شبیه به انسان : شناسایی چهره، دسته بندی افراد و وسایل نقلیه، تشخیص سخنرانی و اجزای محیط، آنالیز وقایع، آموزش می دهد. در چند سال اخیر، در صنعت نظارت تصویری از هوش مصنوعی بهره گرفته می شود و با همگام سازی سیستم های دوربین مداربسته با هوش مصنوعی، هیچ رفتاری از دید دوربین ها و شما پنهان نمی ماند. در واقع هوش مصنوعی امکان تشخیص افراد انسانی را از سایر اجزای محیط را مهیا می سازد.

شرکت هایکویژن ، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و ارائه دهندگان محصولات نظارت تصویری در دنیا می باشد که بهره گیری محصولات خود از Deep learning گام بزرگی را در این صنعت برداشته است. Deep learning هایکویژن شامل : قابلیت های تشخیص چهره (Facial Identification)، شناسایی وسایل نقلیه (Vehicle Identification)، امکان جست و جو بر مبنای یک رویداد خاص، چهره یا وسیله نقلیه خاص و …. را فراهم می سازد.

کاربرد Deep learning

در حال حاضر، استفاده از سیستم های مداربسته با فناوری  Deep learningدر حال افزایش است چرا که دوربین هایی با این قابلیت می تواند افراد را در برقراری امنیت و کنترل محیط به آسانی کمک کنند.

همچنین بخوانید:
سیستم اکسس کنترل(اکسز کنترل) Access Control چیست ؟

یکی از اماکنی که نیاز به دوربین هایی با قابلیت هوش مصنوعی است، محیط های پر تردد چون ادارات، اماکن عمومی، ورودی و خروجی می باشد. هوش مصنوعی و یا یادگیری عمیق این امکان را فراهم می آورد تا بتوان افراد در حال تردد را شناسایی، تردد وسایل نقلیه را کنترل کرد و در هنگام نیاز و یا رخداد وقایع بتوان به جست و جو در بازپخش پرداخت.

  • شناسایی چهره :

از دیگر کاربردهای Deep learning هایکویژن، قابلیت شناسایی چهره است. شناسایی چهره این امکان را فراهم می سازد که شما لیستی از چهره ها را در دیتابیس دوربین مشخص نمایید تا دوربین بر آن مبنا به بررسی و شناسایی چهره افراد در حال تردد بپردازد. دوربین هایی با این ویژگی در اماکن نظامی، فرودگاه ها، بندرها، ایستگاه های قطار، پایانه های مسافربری بسیار پر کاربرد هستند چرا که می توان چهره های افراد مضنون و یا در حال تعقیب را در این دیتابیس قرار داد تا در صورت رویت این افراد، اعلانات لازم به مسئولین داده شود.

  • شناسایی وسایل نقلیه :

از دیگر کاربردهای Deep learning  هایکویژن، قابلیت شناسایی وسایل نقلیه است. این قابلیت، امکانات تشخیص و شناسایی پلاک را فراهم می آورد تا مسئولین با دقت بیشتری جاده ها، بزرگراه ها و خیابان ها را کنترل کنند. از دیگر کاربردهای آن کنترل تردد و ترافیک خیابان های شهر است، این بدان منظور است که این دوربین ها می توانند به دسته بندی و تشخیص وسایل نقلیه از انسان بپردازند و نقاط پر ترافیک را شناسایی کنند و این اطلاعات را در اختیار مسئولین و سامانه کنترل ترافیکی شهری قرار دهند. همچنین می توان ورودی و خروجی پارکینگ های مجتمع های مسکونی، تجاری و پارکینگ های عمومی را با استفاده از این قابلیت کنترل کرد و تردد خودروها را زیر نظر داشت.

  • حذف هشدار های کاذب :

قطعا تاکنون با هشدارهای کاذب در سیستم های نظارت تصویری مواجهه شده اید و دریافت این هشدارها موجب سردرگمی شما شده است. سیستم نظارتی و مداربسته قدیمی، حرکت های ناشی از حیوانات، برگ ها و حتی نور را به عنوان یک هشدار ثبت می کردند که این موضوع موجب دریافت هشدارهای کاذب و سردرگمی کاربران می شد. قابلیت Deep learning هایکویژن با تفکیک انسان از سایر اجزای محیط، این هشدارها را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس فروش
ارسال