معرفی دوربین هایکویژن و هایلوک

دوربین هایکویژن

معرفی دوربین هایکویژن و هایلوک:

قبل از بررسی دوربین هایکویژن و هایلوک باید بدانیم که دوربین‌های مداربسته به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • دوربین آنالوگ
  • دوربین تحت شبکه (ip )

دوربین‌های آنالوگ دوربین‌هایی هستند که با امواج آنالوگ کار می‌کنند. ضبط تصاویر در این دوربین‌ها از طریق دستگاه ضبط DVR و XVR صورت می‌گیرد. این دوربین‌ها به لحاظ قیمت از دوربین‌های تحت شبکه ارزان‌تر هستند.

دوربین‌های توربو HD، نسل جدید دوربین‌های آنالوگ هستند. این دوربین‌ها عملکرد مشابه دوربین آنالوگ(منظور ار انالوگ بودن دوربین در مقابل دوربین های تحت شبکه یا ip است)  دارند اما کیفیت تصاویر آن بالاتر است. این ویژگی سبب شد که کسانی که تا دیروز تمایلی به خرید دوربین آنالوگ نداشتند، دوربین توربو HD را بخرند. در حقیقت دوربین توربو HD  هم کیفیت دارد و هم قیمتی مناسب. حتی می‌توان گفت کیفیت دوربین‌های توربو HD شبیه به دوربین‌های IP است.

دوربین‌های توربو HD هایک ویژن

این دوربین‌ها از فناوری HD-TVI استفاده می‌کنند. در این تکنولوژی دوربین با استفاده از کابل کواکسیال RG59، می‌تواند تصاویری با کیفیت P720 وP 1080 را با فاصله ۵۰۰ متری انتقال دهد(توصیه ی نصابان ما استفاده از کابل های کواکسیکال rg59با مغز 8و شیلد 144 است ). به دلیل انتقال تصاویر HD، به این دوربین‌ها توربو HD می‌گویند. دوربین‌های توربو اچ‌دی هایک ویژن برحسب مگاپیکسل به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • دوربین ۲ مگاپیکسلی، رزولوشن این دوربین ۱۹۸۰ در ۱۰۸۰ است.
  • دوربین ۳ مگاپیکسلی، تعداد پیکسل این دوربین ۱۹۲۰ در ۱۵۳۶ است.
  • دوربین ۵ مگاپیکسلی، رزولوشن تصاویر این دوربین ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ است.
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی، این دوربین بالاترین کیفیت را دارد و کیفیت تصاویر آن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است.
  • دوربین ۱ مگاپیکسلی، تعداد پیکسل‌های این دوربین ۱۲۸۰ در ۷۲۰ است.

دوربین‌های توربو HD هایلوک

این دوربین‌ها فناوری HD-TVI را دارا هستند. این دوربین‌ها هم برحسب مگاپیکسل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دوربین ۲ مگاپیکسلی، پیکسل‌های این دوربین‌ها ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است.
  • دوربین ۴ مگاپیکسلی، کیفیت تصاویر این دوربین ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است.

فناوری‌های به‌کاررفته در دوربین‌ توربو HD هایلوک و دوربین هایکویژن

  1. منوی OSD
  2.  DWDR
  3. EXIR
  4. BLC
  5. DAY/NIGHT

توضیح فناوری های ذکر شده :

هر دو برند هایک ویژن و هایلوک، دوربین‌های گردان از خانواده توربو HD هم دارند. به‌علاوه این دوربین‌ها منوی OSD  هم دارند. این منو قابلیتی سخت‌افزاری روی دوربین است که می‌تواند کیفیت تصاویر را بهبود بخشد. با تنظیمات این منو، می‌توان سفیدی تصویر و نور پس‌زمینه را تنظیم کرد. تنظیم حالت حرکت، حالت روز و شب، کاهش نویز، بازگردانی به تنظیمات کارخانه نیز ازجمله مزایای این منو است.

دوربین های هایکویژن و هایلوک  از فناوری DWDR استفاده می‌کنند. این قابلیت می‌تواند نور مزاحم تصویر را حذف کند. با این فناوری، دوربین در مواقعی که نور زیاد است تصاویر باکیفیتی را برای دستگاه DVR ارسال می‌کند. در حقیقت با این فناوری، دوربین می‌تواند تصاویر دو محیط با اختلاف نور بالا را، متعادل کند.

در این دوربین‌ها از فناوری EXIR هم استفاده شده است. باید گفت: EXIR مخفف عبارت (Enhanced Infrared Lighting) است که به معنی روشنایی مادون قرمز ارتقا یافته است. بنابراین EXIR در مقایسه با دوربین های مداربسته معمولی IR، دارای کارایی بالایی در نور کم و در محیط های داخلی و خارجی دارد.

یکی دیگر از فناوری‌های به‌کاربرده‌شده در این دوربین‌ هایکویژن فناوری BLC است. هنگامی‌که نور پس‌زمینه خیلی زیاد باشد، این فناوری می‌تواند تاریکی و روشنایی تصویر را متعادل کند. به عبارتی تضادهای نوری موجود در محیط‌های تاریک و روشن را یکسان می‌کند.

فناوری DAY/NIGHT، فناوری دیگری است که در این دوربین‌ها استفاده شده است. دوربین‌هایی با این قابلیت می‌توانند تصاویر را در روز به‌صورت رنگی و در شب به دلیل نبود نور به‌صورت سیاه‌سفید و واضح ضبط کنند.

استاندارد و قابلیت‌های دوربین هایکویژن و هایلوک

اغلب دوربین‌های توربو HD این دو برند، به دلیل امکان نصب در محیط‌های داخلی و خارجی ، نیاز به استاندارد بالای IP دارند. قریب به‌اتفاق این دوربین‌ها IP بالایی ۶۶ دارند. این بدان معناست که تمام این دوربین‌ها در برابر گردوخاک و باد و باران و… مقاوم هستند.

تمامی دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن و هایلوک قابلیت سازگاری با دستگاه‌های NVR برندهای دیگر را دارندو به عبارتی دارای استاندارد ONVIF  هستند (ONVIFکوتاه شده عبارت Open Network Video Interface Forum ، که به معنی انجمن ارتباط باز ویدیو (نظارت تصویری) تحت شبکه است. این سازمان به عنوان رابطی بین دوربین های IP با سیستم های مدیریت تصویر VMS شناخته می شود و حتی می تواند ارتباط چندین دوربین را با NVR از برند متفاوت و یا ارتباط چند NVR از برندهای متفاوت را برقرار کند.) و دوربین های آنالوگ این دو برند نیز روی تمامXVR  ها تصویر می دهند .

شما می توانید انواع دوربین های هایکویژن و هایلوک را در فروشگاه ارفش مارکت جستجو کنید

6 دیدگاه برای “معرفی دوربین هایکویژن و هایلوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس فروش
ارسال