معرفی تجهیزات صوتی

تجهیزات صوتی

در تجهیز سالن کنفرانس و یا تجهیز سالن آمفی تئاتر سیستم های زیادی به کار برده می شوند.اگر بخواهیم تجهیزات را تقسیم بندی کنیم می توان گفت که تجهیزات به دو دسته تجهیزات صوتی و تجهیزات نورپردازی تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی سیستم ها که مربوط به تجهیز سیستم صوتی سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر هستند بپردازیم:

تجهیزات صوتی : آمپلی فایر و میکسر آمپلی فایر

آمپلی فایر جهت پشتیبانی از بلندگو ها(اسپیکر ها)مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به تعداد بلندگو ها باید آمپلی فایری متناسب برای آنها تهیه نمود. آمپلی فایر ها می توانند دارای ورودیهای مختلف و کنترلهای مجزا برای هر ورودی باشند. آمپلی فایر ها (میکسر آمپلی فایر) می توانند با توجه به ورودی آنها از میکروفن ها و یا ورودی تجهیزات صوتی دیگر جهت ضبط و پخش صدا پشتیبانی نمایند.

تجهیزات صوتی : بلندگو سقفی دیواری و ستونی باند اکتیو پسیو (اسپیکر های حرفه ای سالنهای آمفی تاتر و کنفرانس)

بلندگو ستونی سقفی و باند اکنیو و پسیو (اسپیکر) جهت تقویت و پخش صدا در محیط مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به نوع کاربری آنها به انواع دیواری سقفی و بلندگوی پیجینگ و شیپوری با قابلیت نصب در محیطهای داخلی یا محیطهای خارج از ساختمان موجود می باشد.

تجهیزات صوتی : میکروفن بی سیم و باسیم

میکروفن بی سیم با بهره گیری از باند فرکانسی ، شامل یکدستگاه رسیور و میکروفن (دستی و یا یقه ای) و یا میکروفن با سیم جهت تقویت صدای سخنران مناسب سالنهای آمفی تاتر و کلاسهای آموزشی استفاده می گردد.

تجهیزات صوتی : سیستم پیجینگ و بلندگو

سیستم پیجینگ شامل بلنگوهای سقفی و دیواری جهت پخش صدا در طبقات (ساختمانهای سازمانهای، بیمارستانهای ،دانشگاهها و مدارس ،امکان ورزشی و تجاری) ،آمپلی فایر و میکروفن پیجینگ می باشد که با توجه به نوع آمپلی فایر و امکانات آن امکان انتخاب پخش صدا در برخی طبقات و یا امکان پخش صدای منبع صوتی دیگر از قبیل پخش اذان و غیره میسر می باشد.

10 دیدگاه برای “معرفی تجهیزات صوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس فروش
ارسال